GaGa
2024. július 16., kedd Valter napja
1 euro = 4.9700 RON
1 dollár = 352.8944 RON
100 forint = 0.0545 RON

Órákkal a becsapódása előtt fedeztek fel egy aszteroidát

Apró aszteroida jelent meg a légkörben Berlin térségében január 21-én, a hajnali órákban – írja a Live Science. Az objektum látványos, de ártalmatlan tűzgömböt produkált, ahogy a légkörbe csapódott.

Hasonló észlelések évente néhányszor fordulnak elő, a mostani eset különlegessége, hogy nagyjából három órával az érkezése előtt sikerült felfedezni a kisbolygót. Ez mindössze a nyolcadik alkalom, amikor becsapódását megelőzően találnak meg egy aszteroidát.

A 2024 BXI jelű objektumot Sárneczky Krisztián detektálta a Piszkéstetői Obszervatórium segítségével.

A magyar aszteroidavadász korábban elért már hasonló felfedezést.

Nem sokkal az észlelés után a NASA részletes előrejelzést adott arról, hogy hol és mikor csapódik be a kisbolygó. Az égitest megjelenéséről videó is készült, ezen látható, hogy az objektum másodpercekig megfigyelhető maradt.

(24.hu)